Drukuj stronę Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
[+] Informacje Miejskie [-] Informacje Turystyczne [-] Działalność Gospodarcza [+] Kontakt

Rodzaj szlaku: pieszy
Lokalizacja: Beskid Sądecki – Pasmo Leluchowskie (Góry Leluchowskie)
Kolor: niebieski
Długość trasy: 11,6 km
Stopień trudności: trasa trudna
Czas przejścia: 3:45h → tam; 4h → powrót
Rodzaje nawierzchni: brukowa, asfaltowa, szutrowa, bita, ścieżka
Różnica wzniesień: 417 m
Główne punkty szlaku: Powroźnik, Czarne Garby, Przehyby, Dubne, Zimne, Kraczonik, Leluchów

Atrakcje na szlaku:
- Cerkiew w Powroźniku
- Staw Czarna Młaka
- Rezerwat „Hajnik”
- Cerkiew w Leluchowie

Przebieg:
     Początek w Powroźniku na przystanku autobusowym (→ 0 km) przy drodze wojewódzkiej nr 971 (Piwniczna – Muszyna – Krynica). Stąd idziemy sto metrów chodnikiem (kierunek południowo-zachodni) do przejścia kolejowego (linia: Muszyna – Krynica) na tej drodze. Przechodzimy je i skręcamy w lewo, idąc dalej drogą lokalną. Po stu metrach skręcamy w prawo i wchodzimy ulicą w zabudowania Powroźnika. Teraz podążamy dokładnie na południe.
     Dalej mijamy za sobą osiedle Partyzantów (→ 0,6 km) i za nim droga skręca łukiem w lewo (zmiana nawierzchni na bitą) i szlak zaczyna wspinać się w górę. Mijamy przydrożną kapliczkę (→ 0,9 km). Za nami panorama na pasmo Jaworzyny Krynickiej. Dalej wchodzimy do lasu, gdzie nasza droga wciąż pnie się pod górę. I tak dochodzimy do miejsca (→ 2,7 km), w którym odnajdujemy węzeł szlaku niebieskiego z czarnym (Powroźnik – Staw Czarna Młaka).
     Za węzłem znaków czarnych z niebieskim, idziemy dalej lasem i podchodzimy na Czarne Garby, gdzie z prawej strony pojawiają się znaki żółte (szlak pieszy: Muszyna – Muszynka). Węzeł szlaków pieszych (→ 3,4 km) odnajdujemy na szczycie Czarne Garby (830 m n.p.m.). Teraz znaki niebieski i żółty prowadzą na południowy-wschód. Dalej podążamy w dół schodząc z Czarnych Garbów, aby ponownie podchodzić na szczyt o nazwie Przehyby (871 m n.p.m.). Za szczytem węzeł szlaków (→ 5,2 km), gdzie znaki żółte (Muszyna – Muszynka) odchodzą na wschód, a nasz szlak niebieski dalej prowadzi na południe. Przechodzimy teraz zachodnim zboczem Dubnego (904 m n.p.m.). Następnie dokonujemy zejścia na przełączkę i kolejne podejście, tym razem na szczyt Zimnego (916 m n.p.m.). Tutaj (→ 6,3 km) mamy już sporą cześć wędrówki za sobą.
     Dalej szlak zmienia kierunek z południowego na na zachodni i prowadzi wśród lasu przez kilka wierzchołków pokrytych kamieniami. Kulminacyjnym punktem szlaku z Powroźnika do Leluchowa jest Kraczonik (936 m n.p.m.) z długim kamienistym grzbietem (→ 8,2 km).
     Za Kraczonikiem cały czas w dół. Gdy kończy się las, szlak zmienia kierunek na południowo-wschodni. Przed nami widzimy zabudowania Leluchowa z górującą drewnianą cerkwią. Dalej za Leluchowem widoczna Słowacja. Następnie schodzimy otwartą przestrzenią do głównej drogi i skręcamy w prawo w kierunku przejścia granicznego. Tutaj (→ 11,6 km) kończy się szlak z Powroźnika do Leluchowa.